سفارش تبلیغ
صبا ویژن




عبد کوچک خدا

بسمِ اللهِ الرّحمنِ الرّحیم

" هر وبلاگ، یک سنگر"

" هر جوان، یک افسر جنگ نرم "

با شنیدن این تعاریف، احساس میکنم سرباز یا افسری هستم که توی یک جنگ تمام عیار، سنگرشو خالی، فرمانده شو تنها و مردم شو بی دفاع گذاشته و داره برا خودش یه گوشه گیج می خوره و هیچ برنامه و فعالیتی برا دفاع و مبارزه نداره، فقط داره نگا میکنه که یه عده از جوونای دورو برش، حالا یه کم دورتر یا نزدیک تر، که دارن مردانه تلاش میکنن و حقیقتا مبارزه میکنن.

مثلا همین حسین قدیانی که به لطف و برکت خون پدر شهیدش، قلمش و تلاشش چنان تاثیر و نفوذ و گستره ای پیدا کرده که وقتی صحبت از افسران جنگ نرم میشه، اولین کسی که من یکی به ذهنم میرسه، ای جوونه.

شاید بزرگترین جراحتهای این جنگ تردید، ابهام، سستی و انفعاله که ناشی از جهالته. و شاید همین جهل من نسبت به ضرورت ها و نیاز ها و راهکارها و ابزارها و نسبت به حقیقت باعث میشه که مثل یک سرباز مجروح، منفعل و معذب و گیج و کسل باشم.

من هنوز به این یقین نرسیده ام که نوشتن توی وبلاگ، اسمس فرستادن و مباحثه کردن چقدر می تونن تو حال و هوا و نتیجه ی همه ی این تک و پاتک های جبهه فرهنگی اثرگذار باشه.

شاید اگر نگاه عمیق تر و دقیق تر و وسیع تری داشتم و تلفات جنگ رو از یک طرف، حملات دشمن رو از طرف دیگه و دفاع ها و پاتک ها و امدادگری های فعالین خودمون رو به علاوه همه اینها دائم مرور میکردم و مد نظر داشتم، الان دچار تردید نبودم که آیا یه دونه وبلاگ من که مطالب دست و پا شکسته من می خواد توش قرار بگیره چقدر میتونه کار راه انداز باشه توی این جنگ.

الان دچار عذاب وجدان نبودم که هیچ کاری نمیتونم برای کمک به مولا و ولی ام بکنم.

الان دچار خمودگی و فرسودگی معرفتی و خود بیهوده و بی مصرف پنداری فرهنگی نمی شدم.

در یک کلام الان مجروح جنگ نرم نبودم. ولی حالا که مجروح شدم، ان شاء الله همسنگرها و هم گردان ها همت مضاعفی بکنن و امدادی برسونن.


...

نظرات شما () link ساعت 4:33 عصر - شنبه 89 خرداد 29 -

عناوین مطالب وبلاگ عبد کوچک خدا

» هندسه عشق
مردی که دوستش دارم
داداش حسین مان را هک کردند!
حوض حاج همت : نمود بارز تبعیض جنسیتی در جمهوری اسلامی
مردی که دوستش داریم ...
[عناوین آرشیوشده]
..